Alja naar Ecuador

Berichtje vanuit Quito

Heej!

Even een kort berichtje vanuit Quito. Op dit moment zit ik in de hostelkamer op mijn laptopje druk te msn-en, mijn eigen reisverslag schrijven en jullie op de hoogte te houden.

Even terug naar gisteren, om kwart over 5 opstaan, nog even met z'n allen ontbijten en dan naar het station om de trein te pakken naar Schiphol. Daar eerst ingecheckt, dat kunnen Nederlanders bij die maatschappij niet via 't internet, dus vandaar. Ook mijn bagage direct afgegeven, dus daar was ik klaar mee. Omdat ik nog 45 minuten over had, zijn we nog even wat gaan drinken, heerlijk, zo'n koude fristi als je 't warm hebt!

De paspoortcontrole ging goed, vervolgens bij de gate in de rij gestaan. Eenmaal aan de beurt werden er wat vragen gesteld en mocht ik vervolgens in de rij gaan staan om mijn tas en mijzelf te scannen. Na gefouilleerd te zijn, werd mijn tas binnenstebuiten gekeerd zodat iemand van de douane kon zien of ik iets gevaarlijks/verdachts bij me had, zelfs mijn brillenkoker werd geopend. Er werd niets gevonden, dus kon ik gaan ziten wachten.

De vliegreis ging verder goed, we vertrokken 30 minuten te laat, maar dat maakte uiteindelijk niet heel veel. Er waren leuke films, geen vervelende buren en we kregen zelfs echt metaal bestek! Dus nu snap ik niet waarom ze bij de controle zo streng waren... In Houston door de vertraging maar 1.5 uur tijd om over te stappen. Dus maar even doorgelopen in de gangen, zodat ik vooraan de rij stond bij de paspoortcontrole. Ze hebben een afdruk van al mijn vingers en ik heb lief gelachen naar de webcam, dat ging dus goed. Ook dit keer zat er niets verdachts in mijn bagage en zonder te zijn gefouilleerd mocht ik het vliegtuig in. Een stuk kleiner dan de eerste, maar mijn buurvrouw was niet vervelend, dus ik heb heerlijk geslapen. Ook in dit vliegtuig moesten we allerlei formuliertjes invullen die we nodig hadden bij de paspoortcontrole.

Na een half uur in de rij voor die controle kon ik bij de bagageband op zoek gaan naar mijn tas, gelukkig was hij er gewoon! Na zowel mijn handbagage als mijn grote tas door de scanner te hebben gehaald, was ik eindelijk klaar. Dat dacht ik tenminste, bleek zo'n mannetje mijn bagageticket te hebben, ze wilden zeker zijn dat ik mijn eigen tas had meegenomen.

Ook de persoon die mij op zou halen was er gewoon, een man met een map met daarop: Alijda Scheltinga en Activity International erop, dus dat was mooi. Hij heeft me naar het hostel gereden. In de kamer stonden twee stapelbedden waarvan een bezet was, daar lag een meid uit Duitsland al in te slapen. Toen ik om 6h wakker werd, lag er nog een Duits meisje en een Amerikaanse jongen in het andere stapelbed. Ik heb rond half 9 heerlijk ontbeten met krentenbollen. Tot een uur of 2 niets anders gedaan dan wat lezen, nog eens proberen wat te slapen en gewoon lekker te liggen. Vervolgens onder een helaas koude douche gegaan om vervolgens te lunchen.

Ik geloof dat ik nu wel weer genoeg geschreven heb. Ik ga vanavond eten met twee nieuwe meiden uit Canada en Duitsland en morgenochtend ga ik naar school en beginnen mijn Spaanse lessen.

Liefs en tot de volgende blog