Alja naar Ecuador

Nog maar 2 nachtjes slapen...

Goed, op dinsdag zijn we dus naar Montecristi geweest, dat waren niet de handwerkdingetjes. We zijn eerst naar een museum over Eloy Alfaro geweest, een belangrijke man voor Ecuador. En na het museum zijn we doorgegaan naar het dorpje Montecristi waar we een panamahoedenwinkel bezocht hebben, alweer een winkeltje waar deze keer een man en een vrouw bezig waren met de randen van de hoeden mooi te maken. Hierna zijn we nog maar meer souvenirwinkeltjes ingegaan, waar ik niets gekocht heb. Daarna weer teruggegaan naar school en vervolgens naar huis gelopen voor de lunch. 's Middags weer les en daarna ben ik met Lucile en Claire nog wat gaan drinken.

Woensdag zouden we in eerste instantie salsales hebben, maar omdat het verplaatst was naar de vrijdagochtend, ben ik maar naar het strand gegaan. Ik voelde me wel wat alleen, ik was de enige toerist en de enige andere mensen die er waren, waren scholieren die gymles hadden op het strand. Ik heb gewoon lekker in de zon mijn boek liggen lezen. Daarna thuis een koude douche genomen, geluncht en weer naar school gegaan. 's Avonds weer vrij weinig gedaan, omdat ik een tv op mijn kamer had, heb ik voornamelijk Amerikaanse series gekeken.

Donderdagochtend zijn we naar een dorpje gereden op een uurtje afstand van Manta, daar hebben we eerst een taguafabriekje bezocht, ze maakten daar voornamelijk beeldjes van tagua, en daarna zijn we doorgegaan naar het strand. Daar hebben we eerst een jugo gedronken om vervolgens door te gaan naar de heuvel vanaf waar we zouden gaan paragliden. Helaas was er weinig wind, dus het leek niet door te gaan, maar er werd gezegd dat er later meer wind zou zijn, dus we hebben nog maar even gewacht. Toen we om 12h nog steeds niet konden paragliden, zijn we eerst in het dorpje beneden gaan lunchen om vervolgens rond 1h dan eindelijk te gaan paragliden! Een super ervaring, je zit heel rustig in een soort stoeltje en je zweeft over de bossen. Helaas werd ik wel wat misselijk van het steeds op en neer vliegen, maar dat gaf niet, ik heb genoten! Daarna hebben we weer gewoon les gehad.

Vrijdagochtend hadden we eerst salsales en daarna hebben we ceviche gemaakt; een koude vissoep met salade erin. Best lekker, maar vooral heel gemakkelijk om te maken. In de middag mijn allerlaatste Spaanse les in Ecuador gehad en daarna ben ik naar huis gegaan om mijn rugzak te pakken. Ik heb nog een salade gehad voor ik weg ging en om kwart over 9 zaten Lucile en ik in de bus naar Quito.

Om 10 voor half 6 's ochtends waren we eindelijk in Quito en hebben we een taxi naar mijn hostel genomen, maar omdat Lucile er niet binnen mocht omdat ze niet gereserveerd had, zijn we doorgereden naar een ander hostel waar we wel allebei binnen mochten. We zijn in onze kleren op bed gaan liggen en hebben tot 8h geslapen. Daarna zijn we gaan ontbijten waarna ik naar mijn hostel ging en Lucile naar een andere, dichterbij de school. In de ochtend heb ik vrij weinig gedaan, een potje muntthee gedronken en gekletst met 2 Nederlanders die net vanuit Chili in Ecuador waren aangekomen. Om 11h ben ik met Penny richting het museum van Guayasemin gegaan, maar die was helaas gesloten in de weekenden, dus hebben we de heuvel voor niets beklommen. De rest van de middag heb ik voornamelijk gekletst met Marleen, een meid uit Groningen die morgen gaat beginnen aan haar cursus Spaans. In de avond ben ik met het stel van de ochtend uit eten geweest, weer gezellig gepraat en ik heb ze mijn telefoon en mijn snorkelspullen aangeboden. Het komt er dus op neer dat ik vanaf morgenmiddag half 1 (mijn tijd, dus half 8 's avonds bij jullie) mijn mobiele telefoon niet meer kan gebruiken. Het nummer dat ik nu heb, is dan dus ook niet meer van mij, maar van het Nederlandse stel.

Ik ga straks wat souvenirs inslaan en om half 2 heb ik een lunchafspraak met Mariana, dus dat wordt wel gezellig. Ik ben er gisteren achter gekomen dat Marleen ook bij Mariana in huis gaat wonen, dus ik heb haar alvast wat foto's laten zien. Verder heb ik gisteren mijn vlucht geboekt en gevraagd of iemand van het hostel voor woensdagnacht een taxi kan bestellen. Nu moet ik alleen nog vragen of ze ook een wekservice hebben, omdat ik dus mijn telefoon met wekfunctie niet meer heb en ik niet mijn vlucht wil missen.

Ik kijk er naar uit weer in Nederland terug te zijn, maar ik ga eerst nog goed genieten van Ecuador!

Veel liefs, Alja

Reacties

Reacties

Marian

Zucht - ik kijk naar je uit!
Geniet van je laatste dag(del)en!
Voor ons nog 3 nachtjes slapen :-)

Babette

Whhaaa paragliden!! Hoe gaaf, voelde het alsof je een vogel was?
Geniet nog even en tot snel! :D
x

Micha

dat paragliden ljikt me ook zoooo gaaf!!!
geniet idd nog van je resterende tijd daar!!:D

marjon

Een hele goede vlucht naar huis terug! Deze ervaringen neemt in elk geval niemand meer van je af!!
tot gauw!
groetjes, Marjon

inez

geniet nog even,hier is het echt veel minder spannend,
en een goede vlucht naar huis ,het is omgevlogen
inez

Papa

Hoi Alja, een hele goede vlucht naar huis - geniet nog van je laatste dag(en) in Ecuador. De temperatuur in NL als je aankomt is net zoals in Quito (ongeveer) - tenminste dát is de voorspelling. Ik kijk er naar uit om je weer te zien op Schiphol - tja en die file in de drukke ochtendspits die verwacht wordt op de dag dat je aankomt - waarom komen al die Duitsers naar Nederland als jij terugkomt? Mama en Niels en ik komen met de trein! Groet en knuffel, Rudolf.

Alie van't Klooster

Dag Alja,
Ik wens je een hele goede reis terug en ik denk dat je heel erg genoten hebt van je studie Spaans daar. Hartelijke groeten en een goede reis. Alie

Jan en Margriet

Hoi Alja,
Bedankt voor je mooie verhalen en prachtige foto's.Zo hebben wij ook een beetje mee kunnen genieten.
Goede reis naar huis!
groetjes van ons uit Zeist

peter

Hoi Alja,

Bedankt dat je zo fanatiek hebt geschreven en foto's hebt laten zien. Ik wens je een goede vlucht, en hoop dat je aanstaande zondag weer de energie hebt voor een dubbele verjaardag in Enschede.

Groeten,

Peter

Ady

Hoi Alja, vandaag kom je thuis he? Geniet ervan! Bedankt voor je kaartje. Helaas zijn wij er as zondag niet bij, omdat ik die avond naar Manchester vlieg voor mijn werk. Jammer, driedubbel feest voor opa, Peter en jouw behouden terugkeer. Tot heel gauw!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!