Alja naar Ecuador

Weer een week voorbij

Ik heb die dinsdag in ieder geval souvenirs ingeslagen, gewoon afdingen en dan is alles eigenlijk wel betaalbaar. Daarna weer terug naar school gegaan voor salsales, we waren maar met 5 studenten, waarvan maar 1 jongen, dus afwisselend heeft een meid ook voor jongen gespeeld. Het was best leuk om te doen, alleen jammer dat de vloer behoorlijk glad was, dus het was oppassen dat je niet uitgleed. Na de les ben ik naar huis gegaan voor het avondeten en daarna heb ik wat gelezen en mijn huiswerk gedaan.

Woensdag had ik eindelijk een warme douche! In de middag zijn we naar het museum van de Centrale Bank in Cuenca gegaan, ik was er eerder tijdens het rondreizen ook al geweest, maar met een gids is het een stuk interessanter. Waar we toen 1h nodig hadden voor het hele museum, hadden we nu 1.5h nodig voor slechts een klein gedeelte ervan. Daarna zijn we ook nog naar het archeologische gedeelte achter het museum gegaan, ook dit was interessanter met een gids. Na de rondleiding zijn we nog wat gaan drinken in de Wunderbar en daarna ben ik naar huis gegaan om te eten.

Donderdagmiddag hadden we kookles, we hebben deze keer tortilla's van maduro's gemaakt, dat zijn grote banenen. De tortilla's worden verder gemaakt met kaas en zijn best lekker als tussendoortje. Na de kookles bleek dat er weer salsales was, dus we zijn weer gaan salsaen. Deze keer was er een groep van ongeveer 10 Amerikaanse meiden die ook meededen, dus het was in ieder geval een stuk drukker, maar nog steeds geen meiden. Na de les hebben we weer een drankje gedaan, deze keer in Eucalyptus en daarna ben ik maar weer naar huis gegaan voor het avondeten.

Vrijdag zouden we in eerste instantie naar Ingapirca gaan, een archeologische vindplaats van Incaruïnes, maar omdat de indigena's de weg er naartoe blokkeerden is het plan gewijzigd en zijn we naar het nationale park el Cajas gegaan. We hebben het echt getroffen met het weer, het was heerlijk, de zon scheen en er was nauwelijks wind. We hebben eerst een stukje omhoog gewandeld voor een geweldig uitzicht en daarna zijn we met het busje weer een stukje lager gegaan om de grotere wandeling te beginnen. Gelukkig was de wandeling voor het grootste deel verschillend van de vorige, alleen het stukje door het bos was hetzelfde. We hadden een redelijk gemengde groep met voornamelijk vrouwen en ik kon zelfs weer even Nederlands praten met de Belgische en de Nederlandse vrouwen, heerlijk! Na de wandeling hebben we geluncht bij een restaurantje waar ze forel konden klaarmaken. De lunch was inclusief, maar het drinken moesten we zelf betalen, apart, maar ach... Weer terug bij mijn familie heb ik gevraagd waar het mogelijk was om pindaijs te eten, ze hebben me naar het winkeltje gereden zodat ik pindaijs kon eten. En het was best lekker, wel apart, alsof je hele zoete pindasaus aan het eten bent, maar het was echt lekker!

Zaterdag zijn we met de bus naar Giron gegaan, een plaatsje op ongeveer een uur rijden afstand van Cuenca. Daar hebben we de taxi genomen die ons de heuvel opbracht, naar de waterval. Daar een entree betaald om vervolgens het laatste stukje naar de waterval omhoog te lopen, een best mooie waterval! En in ieder geval spetterde er voldoende water vanaf om even af te koelen. Na de wandeling omhoog, hebben we bij het beginpunt even een pauze gehad met wat drinken en daarna zijn we weer terug naar het dorp gewandeld. Onderweg hebben we bij een wegrestaurantje een lekkere lunch gehad: vooraf choclo (soort mais) met kaas, daarna rijst met forel en wat aardappeltjes, en dat voor maar 2 dollar, echt super! In Giron hebben we weer de bus gepakt naar Cuenca en onderweg zijn we uitgestapt om naar de banos te gaan. Helaas waren we zo verwend met de thermale baden in Papallacta dat we hier niet veel aan vonden en dus maar een ijsje gegeten hebben. Daarna zijn we met de stadsbus weer terug naar Cuenca gegaan waar ik thuis mijn avondeten gegeten heb. Daarna was het tijd om mijn spullen te pakken, wat een hoeveelheid aan spullen heb ik mee, echt veel!

Zondagochtend is mijn wekker niet afgegaan, dus om 5 voor half 7 werd ik gewekt door mijn hostmama die zei dat we bijna weg zouden gaan. Dus ik heb me als een speer aangekleed, mijn laatste spullen in een tas gedaan, een ontbijtje gegeten en om half 7 zat ik in de auto op weg naar het busstation. Bij het busstation een kaartje gekocht naar Guayaquil en in Guayaquil moesten we dan nog een kaartje naar Montanita kopen.

Ik kan nog meer vertellen, maar ik moet zo naar de les, eerst Spaans en dan ga ik surfen, de rest komt volgende week of een andere keer!

Liefs vanuit het zonnige Montanita

Reacties

Reacties

Marian

Klinkt goed!

En fijn dat je het heerlijk vind om Nederlands te praten - dan kan ik je 'straks' thuis tenminste volgen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!