Alja naar Ecuador

Even een kort verhaaltje

Vandaag even een update op vrijdag, morgen ga ik naar Mindo en van daaruit ga ik door naar Puerto Quito om daar een week Spaans te krijgen in de jungle!

Maandagmiddag begonnen de Spaanse lessen om half 2, we hadden les van Santiago. Deze week hebben we de onregelmatige werkwoorden geleerd. Na de les was er weer een borrel en deze keer waren er redelijk wat Nederlanders, dus dat was we weer even fijn. Het grootste deel van de Nederlanders is vorige week in Puerto Quito geweest, dus die konden vertellen dat je onder de muggenbulten weer terug komt, een fijn vooruitzicht. Na de borrel was er salsales, maar ik had er niet echt zin in, dus ben ik met Christie naar huis gegaan.

Dinsdagochtend had ik met Claudia en Friederike afgesproken om naar de markt te gaan in Quito, maar daarvoor gingen we nog wat drinken. We gingen naar het hostel waar we de eerste nacht geslapen hebben en Claudia en ik hadden warme chocolademelk speciaal, wat wil zeggen dat het met kaas was. Het klinkt heel raar, maar het is echt lekker! Je moet de kaas in je choco doen, dan even laten liggen en daarna de kaas opeten. De markt was een verkleinde variant van de markt in Otavalo, dus met veel kleding, kleden en hebbedingetjes. ’s Middags hebben we weer les gehad en na de les ben ik maar weer naar huis gegaan.

Woensdagochtend weer eerst chocolademelk met kaas gehad en daarna zijn we met de bus en de taxi naar el Panecillo, de maagd van Ecuador, gegaan. Vanaf daar heb je een mooi uitzicht over de stad, maar omdat het verder niet heel bijzonder was, zijn we het eerste stuk naar beneden gaan lopen. Halverwege hebben we een taxi genomen die ons weer naar het historische centrum bracht. Vanaf daar weer de bus naar het nieuwe centrum genomen zodat we op tijd zouden zijn voor school.

Donderdagochtend heb ik vrij weinig gedaan, ik ben naar het internetcafé geweest en heb met een aantal mensen gesproken. Vervolgens thuis gegeten en daarna naar School. ’s Avonds hebben Christie en ik alleen gegeten en daarna hebben we Americans next topmodel gekeken in het Spaans, niet dat ik er veel van volgde, maar ik geloof niet dat dat nodig is bij zo’n programma.

Verder was er deze week niet echt iets bijzonders. Volgende week krijgen jullie een verslag van Mindo en de jungle.

Liefs en tot de volgende keer

Oja, bedankt voor alle reacties!! Het is leuk om te weten dat mensen mijn verhaal lezen. Wat doen jullie eigenlijk allemaal op ´t moment in Nederland?

Reacties

Reacties

Marjon Strijk

Hoi Alja, superleuk om al je verhalen te lezen! Spannend en een enorme ervaring lijkt me!
Zelf ga ik morgen op tournee door Amerika (de oostkust) we gaan 11 concerten doen in 12 dagen, dus lekker pittig, ik ga met Quink (voor als je het leuk vindt: www.quink.nl, dan naar links, dan naar Harry van Berne en dan weer naar links, vervolgens klik je op 2010 en daar verschijnt vanaf zondag as. elke dag een log over onze ervaringen.)
Via mij laptop hoop ik jouw verhalen weer te volgen.
veel succes in de jungle en mep ze van je af (die muggen!!) groetjes, Marjon

Annie de Vries

Alja

We vinden het geweldig om je verhalen te lezen.Ik print ze allemaal uit zodat iedreen ze kan lezen

Marloes

He Alja!!

Klinkt eehm... bijzonder, die chocolademelk met kaas :p
Ik ben benieuwd naar je jungleavonturen!! Misschien kom je Tarzan nog wel tegen ;)
Ik ben deze week naar dat klooster geweest, dat was echt wel een hele gezellige en gave week!
Geniet van je leventje daar en het lekkere weer :)

Xx Marloes

Jacques en Bep Brian

Hallo Alja,
leuk om je belevenissen te volgen. Wat een geweldige ervaring voor je. Heel veel succes met je studie Spaans en hopelijk gaat het met de muggebulten wat meevallen.
Hier is het koud en er ligt weer een pak sneeuw. Het zoveelste dit jaar. Kun je ons niet wat warmte sturen?
Groetjes
Jacques en Bep Brian

Piedie

Zei je nou chocolademelk met.. met.. KAAS?! Hihi, rare jongens, die Ecuadoranen! :D

Inez de Jager

Chocolade met kaas ,ken het alleen met kip,maar goed heel spannend ,stuur wat warmte ,hier glibberen we naar de kerk,inez

Angela Berben

Wat doen wij in Nederland? Nou eh ... sneeuwruimen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!