Alja naar Ecuador

Quito en Banos

Deze week de laatste Spaanselesen gehad, voorlopig. 's Middags was er weer een borrel en aansluitend ben ik naar de salsales geweest. Ik ben echt soepel als een hark, maar het was wel heel leuk om te doen, dus als ik straks weer terug bij Ecole Idiomas ben, ga ik iedere week salsales nemen. Verder heb ik op maandag weinig gedaan.
Op dinsdag weer 's ochtends les en 's middags ben ik naar de megamaxi geweest, een supermarkt die daarbij ook computers ed verkoopt, en kleding, schoenen, tuinartikelen en hondenkleding. Maar ik was op zoek naar schoenen, mijn oude kwam het water via de onderkant naar binnen, dus die zijn inmiddels weggegooid. Ik kwam er al snel achter dat vrouwenschoenen tot en met maat 40 gaan, dus dan maar bij de mannenschoenen kijken. Helaas hadden ze niets leuks en betaalbaars, dus ben ik met de stampvolle bus maar weer terug naar huis gegaan.
Op woensdag ben ik met Santiago, een docent, en nog meer studenten naar de markt geweest in Quito. We hebben daar veel verschillende vruchten geproefd en namen gehoord en geprobeerd te onthouden. Wel leuk om te zien dat er hier echt veel soorten fruit zijn die we in Nederland niet kennen. Na school thuis gegeten en toen de bus naar het oude centrum genomen, daar zouden meer schoenwinkels zijn. Dat klopte, en inmiddels loop ik rond op een paar puma's in mijn maat. Op tijd weer terug naar huis, want Joseph, Mariana en ik zouden naar de bioscoop gaan omdat het Joseph zijn laatste avond was. We zijn naar 'the tooth fairy' geweest, een kinderfilm, maar wel grappig om te zien en gelukkig engels gesproken.
Donderdagochtend om 4h wakker, omdat Joseph om kwart over 4 met de taxi naar het vliegveld ging. Op school niet heel veel bijzonders, wel raar dat het al mijn laatste dag was, maarja, aan alles komt een eind. Weer thuis mijn troep in mijn grote rugzak gedaan, wat een spullen heb ik bij me, echt veel! En mijn kleine rugzak gepakt voor dit weekend. Gelukkig mocht ik mijn grote rugzak bij Mariana laten staan, dus ik had alleen de kleine maar mee naar Banos.
Op vrijdagochtend zijn we met 13 man met de bus naar Banos gegaan, nog een hele toer, eerst met een trolley, dan overstappen op de volgende trolley en uiteindelijk met een andere bus in 3.5 uur naar Banos. In Banos aangekomen snel omgekleed en toen werden we opgehaald om te gaan canyoningen, super gaaf! Ik ben wel een keer mijn grip verloren met mijn voeten en toen belandde ik plat tegen de rotsen, maar met hulp van het mannetje beneden ben ik gewoon weer goed terecht gekomen.
Zaterdagochtend zijn we gaan mountainbiken langs watervallen, gewoon over de normale weg, dus in een slinger allemaal achter elkaar zijn we gaan fietsen. Aan het eind nog naar beneden gelopen naar een andere waterval en onderweg op de foto geweest met een slang. Een heel duffe foto, maar ach, het was wel grappig. Weer terug bij het hostel was het plan om naar een zwembad te gaan, maar het was alweer te laat, dus hebben we maar gewoon wat gelegen, gelezen en e-mail gecheckt. 's Avonds zijn we met een chiva-tour met een feestbus de heuvel opgereden zodat je Banos by night kon zien, was wel mooi. Helaas was het donker, dus konden we de vulkaan niet zien.
Op zondag zijn we naar Ambato gegaan om naar de carnavalsoptocht te kijken. Een mooie optocht met dans, praalwagens en reclame, een beetje zoals in Nederland. In Ecuador is het gewoon om tijdens carnaval met schuim te spuiten, dus we zaten meerdere malen onder het schuim. Het heeft aardig wat gekleurde vlekken achter gelaten, dus ik hoop maar dat het er in de was uit gaat. Weer terug in Banos nog wat rondgelopen, weer lekker lui gedaan en voor de derde keer bij een Italiaan wezen eten.
Op maandag zijn Marieke en Manouk wezen bungee jumpen, Lotte en ik zijn meegeweest voor foto's en support. Daarna weer terug naar Quito, in Quito een hostel gezocht en gevonden, mijn spullen gedropt en een taxi genomen om mijn backpack bij Mariana op te halen. 's Avonds vrij weinig gedaan.
Vanochtend hier lekker ontbeten, mijn was naar de wasserette gebracht en ik ga zo naar het andere hostel om me te voegen bij de groep Nederlanders voor de rondreis. Ik heb er zin in, ben wel benieuwd hoe het is om met 40ers rond te reizen. Maar dat horen jullie nog wel van me.

Veel liefs

Oja, ik vind het leuk om alle reacties te lezen. Het is leuk om te weten dat er mensen met me meeleven en reizen

Reacties

Reacties

Maaike

Je zult je iig niet oud voelen;)
Heel veel plezier en geniet van de komende nieuwe ervaringen!

Liefs Maaike

Babette

Mmmh wil je een paar van de vreemde vruchten meenemen naar nederland? Het klinkt allemaal heel aantrekkelijk en je maakt mij heerlijk jaloers met je verhalen! Geniet er van!!
x

Papa

Dag lieve Alja, fijn om weer wat nieuws van je te lezen. Ik stuur het op papier weer door naar opa en oma in Bolsward én naar opa in Vinkega. Die laatste heeft morgen bij de post je complete verhaal tot nu toe, met een aantal foto's daarbij geprint. Het sneeuwde vandaag wéér; het houdt maar niet op met dat witte spul dat uit de lucht valt, met de koude winden en de loopneus die daarbij komt. Jij hebt het een heel stuk warmer. Maar hier in het ook leuk hoor. Groetjes, papa.

Ady

Dansen, canyoning, mountainbiken, bungeejumpsupporten - ik voel me een beetje bleekjes bij jou vergeleken Alja. Dusse, zorg dat je die veertigers niet teveel aftroeft he.
Geniet van alle nieuwe indrukken en hou ons op de hoogte want het is heerlijk om je verhalen te lezen en te weten hoe het met je gaat. Ady

Peter

Hoi Alja, veel plezier met die veertigers! Dat wordt vast leuk. Zijn net mensen, hoor. Zelf ben ik nu ook een paar keer met een veertiger op vakantie geweest. Was erg geslaagd, en niet minder leuk dan de jaren ervoor, toen ik meestal met een dertiger op pad was.
Groeten, Peter

Marian

eheehhehh - 40-ers kunnen heeeeeel leuk zijn hoor! En misschien zijn die mensen waarvan je niet de leeftijd weet wel veel jonger!
Hoe zie jij er nu uit na die 'knuffel met de rots'? Reuze indrukwekkend is het allemaal volgens mij!

Veel goeds deze week,
Mama

bep

Hoi Alja,

Op reis met 40-ers??? Ik wou dat ik het nog was en alles wist wat ik nu weet!!! Fijn dat je zo geniet en ik geniet mee van je verhalen. Groetjes Bep

Micha

Wow Alja,
Dat klinkt allemaal echt super gaaf!
Wat leuk dat je dat allemaal doet:p
Ik hoop dat de komende weken nog leuker worden en ik vind het geweldig dat je zulke lange verhalen schrijft!!!

Heel veel plezier en succes met salsadansen

Henk van't Klooster

Hé Alja,
zo zie je nog es wat van de wereld.
Nu ze jou niks meer wijs kunnen maken in het spaans toch maar met een groep nederlanders op stap?
Heel veel plezier met de "ouwtjes"op reis.
Ome Henk

Petra

@ Peter: Ik hoop dat je gelijk hebt. Dit jaar moet ik namelijk ook met zo'n veertiger op pad. ;)

@ Alja: Altijd leuk, om iets van jou te lezen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!