Alja naar Ecuador

Mijn eerste week met 'de oudjes'

Ok, om te beginnen: het rondreizen bevalt me prima! Ook al zijn de mensen niet van mijn leeftijd, ik heb een super tijd! De groep bestaat uit 4 koppels en 5 singles en de reisleider Marc. Bij het hotel aangekomen bleek ik mijn kamer te delen met Wieteke, ze wordt deze vakantie 26 en is na mij de jongste uit de groep. Na een uurtje hadden we een bijeenkomst met de hele groep waarbij Marc wat vertelde over de reis en belangrijke zaken als geld en gezondheid.

's Middags zijn we met 7 man naar el Teleferico geweest, een kabelbaan die je op een hoogte van 4100 meter brengt zodat je een geweldig uitzicht over Quito hebt. Helaas was het wel redelijk bewolkt, maar we hebben toch nog redelijk wat kunnen zien. Terug in het hostel hebben we om 6h verzameld zodat we met z'n allen naar de Magig Bean zouden gaan voor avond eten. Heel gezellig, en leuk om een beetje kennis te maken en te horen wat ieders reiservaringen zijn.

Woensdagochtend zijn we met de bus en een lokale gids naar het oude centrum gegaan, eerst weer naar el Panecillo en toen een rondwandeling door de stad. Wel interessant dat die gids bij el Panecillo dingen vertelde die ik niet wist, waardoor het toch leuk was er nog eens heen te gaan. In het oude centrum veel kerken gezien, ook veel mensen die op as-woensdag een askruisje kwamen halen. Zelfs schoolklasjes die dan hand in hand naar de kerk gaan voor zo'n kruisje. Daarna zijn we met de bus doorgereden naar Machachi voor ons tweede hostel.

Donderdagochtend vroeg op zodat we op tijd bij de beestenmarkt waren in Saquisilí en daarna door naar de gewone markt. Overheerlijk, al die vruchten en alle geuren van eten die je tegemoet komen waaien. In Saquisilí begonnen met water drinken omdat we aansluitend naar de Cotopaxi gingen, de hoogste actieve vulkaan ter wereld. Daar heb ik een wandeling rond een meer gemaakt. Je had ook de mogelijkheid om van 4500 naar 4800 meter te wandelen, maar ik had op 4100 meter al wat last van de hoogte, dus dat leek me geen slim plan. Weer terug bij het hostel gegeten en daarna maar vlug slapen.

Vrijdagochtend zijn we eerst naar Mitad del Mundo, het midden van de wereld, gereden. We zijn niet naar het Franse monument gegaan, maar alleen naar he monument ernaast waar wat verteld werd over Indiaanse volken en waar je proefjes kon doen op de evenaar. Je kon er ook proberen een ei op een spijker te laten balanceren, maar dat is mij niet gelukt. Dus misschien ga ik nog terug om dat te herhalen, ik kan het niet hebben dat het niet gelukt is. Daarna weer in de bus en op weg naar Otavalo, waar ik nu zit. 's Avonds zijn we met z'n allen uit eten geweest in een restaurantje waar ze live Andesmuziek maakten, heel gezellig. We zaten samen met een andere groep in een soort schuur, de sfeer was zo goed dat er zelfs tijdens het eten gedanst is!

Vanochtend lekker uitgeslapen, tot half 8, toen werd ik al wakker... Rustig ontbeten met de andere 4 singles, Mitcha, Perry, Joop en Wieteke, en daarna naar de markt. Deze keer de beestenmarkt overgeslagen, maar wel flink mijn slag geslagen op de gewone markt. Het afdingen ging me beter af dan vorige keer, zal wel komen door de 3 extra weken Spaanse les die ik sindsdien gehad heb. Vanavond gaan we weer met z'n allen uit eten, ben benieuwd waar Marc ons deze keer mee naartoe neemt.

Morgen gaan we naar een kratermeer en maandag vroeg op om naar de jungle te gaan. Ik ben benieuwd wat ik de komende week ga meemaken, maar dat komt wel weer online.

Waarschijnlijk zet ik vandaag of morgen nog de bijbehorende foto's online.

Liefs en ik hoor dat de lente in aantocht is, geniet er van!

Reacties

Reacties

Piedie

Ben benieuwd naar de foto's :)

Joke

Gezellig he met die oudjes. En 26 vind ik ook wel heel oud!

Maaike

Dat afdingen ging je altijd toch al redelijk af?
Als het nu nog beter is geworden kan Niels er nog aardig wat van leren!:P

Micha

Superleuk om te horen allemaal!
En de jungle zal ook heel gaaf zijn, denk ik!
Veel plezier!!!

inez

hoe oud zijn de oudjes,

Marian

@ Inez - boven de 18 denk ik ;-).
- een kwestie van tijd - ze zal vast de grens verleggen!

@ Alja - je hebt extra water nodig vanwege de hoogte? Je leert een hoop zo - omgaan met iets niet (meteen) kunnen...... Kom je wel weer naar huis als je dat kunstje met ei niet gelukt is? Voor mij ben je niet minder hoor!

Mama

Marianne

Hee Alja!

Wel oefenen met het balanceren met een ei op een spijker! Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar ik vermoed dat het in Nederland zeker niet gaat lukken...
Super al je verhalen!

xx
ButIAn

Lianne (van Dijk)

Aljaaa,

Klinkt super joh, al die verhalen! Ben heeel benieuwd hoe het is in de jungle, maar dat lezen we vast vanzelf weer. :)

Hier is het inderdaad lente aan het worden, we hebben er weer een paar ouderwetse Nederlandse regendagen op zitten dus dat komt helemaal goed!

Geniet ervan en ik blijf je volgen. ;)

xLianne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!