Alja naar Ecuador

Strand, stad en natuur

Op dinsdagochtend eerst mijn geldzaken proberen te regelen, mijn pinpas deed het niet en met 7 cent nog in je portemonnee kom je niet heel ver. Dus via Joke heb ik gelukkig in de middag geld kunnen ophalen bij een bank hier. Nog een keer super bedankt!
Goed, we zijn nadat ik het geregeld had in de ochtend langs de rivier gelopen in Cuenca. Daarna zijn we doorgelopen naar het museum van de centrale bank waar ze wat archeologische dingen hadden en wat dingen toonden over verschillende stammen in Ecuador. Best interessant om te zien, maar niet interessant genoeg om er lang te blijven, dus met twee uurtjes zijn we weer terug gelopen naar het centrum. Daar hebben we, Perry, Joop, Mitcha, Wieteke en ik, wat gegeten. Daarna zijn we verder rond gaan lopen door Cuenca, we hebben de nieuwe kathedraal bezocht en hebben ook wat kleine marktjes gezien. 's Avonds zijn we met de hele groep uit eten geweest in een soort studentenrestaurant, heel gezellig.
Woensdag zijn we naar het nationale park in de buurt van Cuenca geweest, El Cajas. Daar hebben we onder begeleiding van een gids een mooie wandeling gemaakt door een super omgeving. Lekker heuveltje op en weer heuveltje af en dat op een bodem die lijkt op een spons, dus ook af en toe best glad is. De schade door vallen is beperkt gebleven, alleen een kappotte broek door het glijden op een steen. Weer terug in Cuenca gewoon nog wat door de stad gelopen en geld gepint! Joehoe! Ik was helemaal verbaasd, maar mijn pas deed het gewoon weer. 's Avonds weer in het hotel eten, lekker lui.
Donderdag zijn we doorgereden naar Puerto López, een behoorlijke rit, daarom zijn we ook om half 7 vertrokken. Onderweg een stop gemaakt aan de rand van Guayaquil om daar te lunchen, daarna langs de kant van de weg een ananas laten klaarmaken en die ook aan de kant van de weg opgegeten. Bij ons hostel aangekomen gelijk de spullen op de kamer gezet en een duik in zee genomen, de zee ligt namelijk op 50 meter afstand van het hotel. Dus eerst lekker plonsen, daarna lekker vis eten bij het hotel.
Vrijdag op tijd op om te kunnen paardrijden, eerst een stuk langs het strand, toen de bossen in en daarna weer een stuk strand. In de brandende zon was het nog best heet, vooral jammer dat ook de muggen nog op bezoek kwamen. Terug in het hotel snel eten en met een half uur, sinds we terug waren, alweer in de bus om aan de baaienwandeling te beginnen. Ook dit was bloedheet, maar gelukkig kon je in elke baai zwemmen, dus was het toch wel uit te houden. 's Avonds tijdens het eten de verjaardag van Wieteke gevierd met een heerlijke taart.
Zaterdagochtend naar de visafslag geweest, een drukt van belang met vissen, mensen, pelikanen en honden. Me daar even staan te vergapen aan de grote hoeveelheden vis die aan land werden gehaald. Daarna nog wat door het dorpje gelopen om vervolgens bij het hotel weer een duik in zee te nemen. Daarna lekker in de hangmat met een boek, prima uit te houden. 's Middags op het terras met een biertje, 600 ml, verder zitten lezen en even mijn mails gelezen. 's Avonds laatste keer met de groep uit eten, dus het moment om de reisleider en de chauffeur te bedanken.
Zondagochtend, net wakker, maar eerst een duik in zee genomen, prima manier om wakker te worden. Daarna ontbijten, zooi inpakken en de bus in voor de laatste stop van de reis, Guayaquil. Bij het hotel aangekomen, bleek dat de boeking verkeerd was gegaan, we stonden gepland voor de dag erop. Daarom door gegaan naar een ander, super luxe hotel, met zwembad, sauna en mannetjes die je bagage dragen. Met de groep nog een korte wandeling door het centrum gemaakt en daarna weer naar het hotel om snel mijn ontbijt van de volgende ochtend op te eten. Vervolgens met det taxi naar het vliegveld, ingecheckt en me wat vertraging het vliegtuig ingestapt. Na 2h in het vliegtuig zitten, werd ons verteld dat we vanwege te grote technische problemen een ander vliegtuig zouden krijgen. Dus bij de gate weer verder gewacht, uiteindelijk zijn we om 10 voor 12 opgestegen, in plaats van de geplande 9h. Op het vliegveld in Quito aangekomen mijn bagage gepakt en toen bleek dat mijn pick-up er niet was. Dus om kwart over 1 maar een taxi genomen naar het centrum om daar een hostel te vinden. Het eerste was vol, het tweede had gelukkig wel plek, dus toen ben ik daar maar gaan slapen.
Maandagochtend in het hostel een onbijtje en daarna door naar school voor de volgende Spaanse lessen. Ik heb nu les met twee Nederlanders, een ervan woon ook bij mij in huis. Na de les de sleutel van het studentenhuis en van mijn kamer gevraagd, daarheen gegaan en gezien dat ik mijn kamer deel met Linda, een Duitse. Op mijn kamer mijn was gesorteerd en weggebracht en daarna boodschappen gedaan. 's Avonds gezellig met z'n allen, in dit geval 13 man, gegeten.
Nu is het dinsdagochtend, ik ga me zo maar aankleden en dan begint de volgende schooldag weer.

Veel liefs

Reacties

Reacties

Maaike

Wat een avonturen maak je ook mee!
En een superdeluxhotel kan ook geen kwaad:P
Behalve dan, dat je natuurlijk al veel luxe heb gehad van het strand 50 meter bij je vandaan! Ochtendduik lijkt me heerlijk, al kan ik me dat niet voorstellen, met de sneeuw die ik nu door mn raam heen zie liggen..
Veel plezier verder!
Heel veel liefs Maaike

Rudolf

Hoi Alja, dank voor je enthousiaste verhaal, waar ik al het één en ander gisteravond van had gehoord via MSN mét werkende cam erbij. Gelukkig dat je het naar je zin hebt en je ook onverwachte momenten te boven weet te komen; met inschakeling van hulplijnen in Nederland! Kus & knuffel, papa. Owhja, mijn vaste telefoonaansluiting werkt! Met dank aan monteur John.

Alwies en Marie-Thérèse

Hoi Alja,
Per ongeluk heb ik pagina gevonden en natuurlijk meteen aan het lezen gegaan. Heel erg leuk. Het is trouwens wel klote geweest dat je zoveel vertraging hebt gehad maar gelukkig ben je goed aangekomen in Quito.
Volgens mij ging je nog eten met de groep van Guayquil, als dit nog moet gebeuren doe iedereen dan de groeten van ons.
Ik heb nog een paar foto's van je en deze zal ik naar je e-mail adres sturen.
We wensen je in ieder geval nog heel erg veel plezier in Ecuador en ik zal regelmatig kijken op je site of je nog wat nieuws hebt.
We zijn hier in Nederland wel een beetje jaloers op je dus geniet maar voor ons allemaal.
Groetjes je reisgenoten Alwies en Marie-Thérèse (een paar van de "oudjes") ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!