Alja naar Ecuador

Het studentenleven is begonnen

Na de Spaanse les ben ik met Selma, Franka en Tom naar een geweldige sandwichbar dichtbij school geweest, heerlijke sandwiches voor weinig geld! Wel een beetje groot, maar ze smaakten super. 's Middags nog even naar een winkelcentrum geweest, was beter dan de hele dag op mijn kamer zitten en s avonds met een aantal uit eten. Is wat gemakkelijker dan koken.

Woensdag weer gewoon les gehad, 's middags met Selma en Franka op jacht geweest naar een vestje, maar helaas... Geen vestje gekocht, wel een leuk shirtje. Franka en ik hebben 's avonds samen gekookt, daarna snel mijn nieuwe shirtje aan om naar de Bungalow te gaan waar ze ladies night hadden, dus alleen maar meiden en gratis drank. Daarna doorgegaan naar een salsabar, dus alleen maar salsa. Heel gezellig, veel mensen en gewoon leuk met de groep van school.

Donderdag overdag niet veel bijzondes gedaan, eerst school gehad, toen thuis geluncht en daarna met Ingrid en Linda een drankje gaan doen. 's Avonds was het de laatste avond van een van de meiden, dus zijn we met z'n allen in een Ecuadoriaans tentje gaan eten. Rijst met bonen en een vis. We waren een attractie in dat restaurantje, het is ongewoon dat er 15 mensen aan 1 tafel zitten te eten, dus de serveerster was met haar telefoon foto's van ons als groep aan het maken. Daarna nog even met z'n allen een drankje gepakt en daarna afscheid genomen en naar huis, richting mijn bed.

Vrijdag zijn we met de docent tijdens de les naar een museum geweest, best interessant, maar het Spaans was lastig te volgen. Na het museum weer een heerlijke sandwich gegeten. 's Middags had ik afgesproken met Claudia en Friederike, dus weer lekker warme choco met kaas gehad. Daarna met z'n drietjes eten bij de Magic Bean en weer afgesproken voor de dag erna.

Zaterdag met Claudia en Friederike naar de markt in Quito geweest, niet heel bijzonder, maar wel gezellig om weer met die twee wat te doen. Na de lunch ben ik weer even naar huis gegaan, beetje opruimen, wat lezen, gewoon even rustig aan doen. Eind van de middag weer met Claudia en Friederike een warme choco met kaas gehad en daarbij een crèpe met chocola, heerlijk! Na het eten nog even gekaart om vervolgens Claudia gedag te zeggen die met de taxi alweer naar het vliegveld moest. Kort daarna ook Friederike gedag gezegd en toen weer terug naar huis. Daar met een groep nog wat wezen drinken, zij gingen eten, maar ik zat redelijk vol van de crèpe en daarna mijn bed in.

Zondag ben ik met Linda en Katja, een ander Duits meisje, naar Papallacta geweest. Best een eind reizen vanaf Quito, maar weer lekker relaxed in de thermale baden. Uiteindelijk zijn we ruim 13 uur weg geweest, met reizen er bij in, maar ik heb er weer van genoten.

Gisteren weer verder gegaan met Spaanse les, ik heb nu les samen met Lena, een meisje uit Zwitserland. 's Middags weer boodschappen gedaan, bananen en ander fruit ingeslagen. Moet er wel bij zeggen dat ik net mijn vijfde en laatste banaan alweer heb opgegeten, maar dat terzijde. 's Avonds ben ik uit eten geweest met een deel van de groep met wie ik heb rondgereisd, ze waren 's middags teruggekomen van de Galápagos eilanden. Heel enthousiaste en leuke verhalen gehoord over de eilanden, krijg er steeds meer zin in! Na het eten als toetje nog even op een terrasje gezeten en daarna hebben ze me thuisgebracht. Voor de deur dan toch echt afscheid genomen.

Wat ik verder deze week ga doen zou ik niet weten, voor nu staat er nog niets gepland. Voor jullie om het straks te lezen hoop ik dat het wat interessanter wordt dan deze week.

Veel liefs!

Reacties

Reacties

Maaike

Wat heerlijk om je leuke belevenissen weer allemaal te lezen:),, leuke oorbellen heb je in trouwens, daar gekocht neem ik aan?

Heel veel liefs van Maaike die nu een manderijntje gaat pellen, als is die vast minder lekker dan het fruit daar;)

Marian

Alles goed met je buik nu?
Zijn de Ecuadoraanse bananen in Ecuador lekkerder dan in Nederland?
Heb je ze daar ergens zien groeien?

Veel gezondheid!
mama

Jacolien

Hej Alja,

Wat ontzettend leuk om al je verhalen te lezen. Wat heb je al veel meegemaakt zeg. Het lijkt mij echt een geweldige ervaring!! Ook een bijzonder land, denk ik. Spreek je vloeiend Spaans als je terug komt? ;)

Heeel veel plezier en geniet ervan!!
Liefs,
Jacolien (en de andere eekhoorntjes;)

Joke

Het verbaast me dat je nog niet weet wat je de komende dagen gaat doen. Ik weet het wel. Jij gaat elke dag lekker eten (veel chocola) en dan af en toe wat Spaans doen. Wat een luizeleven ......

inez

Wat moet ik me toch voorstellen chocolade met kaas ,smelt dat er in ,verder wat een heerlijke tijd heb je ,geniet ervan ,hier is bijna de lente in opkomst,sneeuwklokjes krokus,enz even een zonnetje en heel nederland zit op een teras,inez

Irene

Ookal vind je het zelf misschien wat saai klinken, voor ons klinkt het nog steeds als een avontuur.
Erg leuk om steeds je verhalen te lezen.

Geniet er van :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!