Alja naar Ecuador

Mañana, altijd maar mañana

Mijn instelling wat betreft bloggen begint een beetje te lijken op de algemene instelling van Ecuatorianen: mañana, alles kan mañana! Zo dus ook met mijn weblog, het kan altijd wel een dag later... Goed, ik had al verteld over maandag, dus nu dinsdag.

Weer een gewone dag, met gewone lessen en gewoon eten. Overdag heerlijk lui gedaan, wat gelezen, mijn huiswerk gemaakt en 's avonds heb ik met Linda Julie&Julia gekeken. Een heerlijke meidenfilm voor een lekker rustig avondje.

Woensdag weer een gewone dag, alleen had ik nu na de les zo'n trek dat ik naar de Supermaxi ben gegaan om eten te kopen zodat ik kon koken. Het is instant aardappelpurree met tonijn en brocolli geworden. Eigenlijk bevalt het me wel, dat tussen de middag warm eten! 's Middags nog met Linda teruggegaan om groente en fruit te kopen, weer met korting, dus veel groente en fruit voor weinig geld. 's Avonds weer eerst gratis een cocktailtje wezen drinken en daarna door naar el Aguijon, de salsabar. Gezellig om daar weer met een hele groep van school te zijn!

Donderdag na de les weer gekookt en warm gegeten, daarna lekker lui weer wat gelezen, huiswerk gedaan en mijn mail gecheckt. 's Avonds ben ik met een groepje in de oude stad wezen eten, wat een ramp om daar te komen! Het verkeer stond vast, dus de taxi kon niet echt doorrijden, maar het is gelukt. In een gezellig straatje hebben we uiteindelijk lekker gegeten. Daarna nog een stukje door de oude stad gelopen om vervolgens weer een taxi terug te nemen, dit ging een stuk sneller dan op de heenweg.

Vrijdagochtend om 5h stond Linda op, ze zou het weekend in Cuenca zijn en omdat het een lange reis is, 10h met de bus, stond haar wekker mooi op tijd. Ik heb haar een fijn weekend gewenst en daarna heb ik me weer omgedraaid en gewoon doorgeslapen tot mijn eigen wekker ging. Weer gewoon les gehad, had ik al gezegd dat ik deze hele week lekker buiten les gehad heb?!! We werden uit ons lokaal geschopt, omdat wij met 2 leerlingen in een redelijk groot lokaal zaten en een grotere groep in een klein lokaaltje zat. Tussen de middag deze keer bij El Rey, een sandwichbar, een heerlijke sandwich gegeten met een vers ananassap zonder suiker. 's Avonds heeft Aurelie een heerlijk recept uitgelegd en die hebben we samen klaargemaakt; garnalen met een ketchup/kerrie sausje met rijst. Eerst moesten wel de darmkanalen van die beestjes eruit worden gehaald, een smerig klusje met een lucht die me doet denken aan de tijd bij de Eekhoorn ;)

Zaterdag een heerlijk lui dagje, lekker uitgeslapen, rustig ontbeten en tussen de middag pannenkoeken gebakken. We hebben alleen per ongeluk bonenmeel gekocht, dus het waren iets andere pannenkoeken dan normaal, maar met de berg suiker die erin is gegooid, waren ze goed te eten. 's Avonds naar een discotheek geweest in het noorden van Quito, er werd daar op een tv-scherm reclame gemaakt voor 'Ahoy Rotterdam'! Verder kwam ook Armin van Buren voorbij op het tv-scherm.

Zondag ben ik met Aurelie, Valerie en Marieke naar een voetbalwedstrijd geweest! Het nationaal tegen 'independiente del Valle', niet een heel bijzondere wedstrijd, maar het was wel gezellig en gewoon leuk om een keer mee te maken. Het is 1-1 geworden, en er zijn twee rode kaarten gevallen, verder gebeurde er eigenlijk niet heel veel. Daarna de hele middag op het terras gezeten, wat gedronken, naar een live bandje geluisterd en avond gegeten. 's Avonds met z'n allen onder het genot van een kop thee naar Alice in Wonderland gekeken.

Maandag begon de week weer gewoon met Spaanse les. Ik heb deze hele week privéles, omdat er niemand anders is met mijn niveau. Omdat ik er niet extra voor betaal heb ik maar 15 uur in de week les, maar dat komt deze week wel goed uit, want we hebben maar 4 dagen les, ipv 5. Dus ik heb 3 dagen 4 uur les en 1 dag maar 3 uur. Wat maakte ik een domme fouten de eerste les! Maar gelukkig ging het wel steeds beter. 's Middags weer de borrel op school en daarna ben ik naar de salsales gegaan, heb ik gedanst met een jongen die zelf ook nog salsa moest leren, dus ik voelde me in ieder geval niet helemaal een beginnerling.

Dinsdag weer les gehad, 's middags ben ik met Linda weer naar de TeleferiQo geweest. Omdat ze bij de kassa niet genoeg wisselgeld hadden, kregen we een bonnetje mee waarop ze geschreven hadden dat we nog 2 dollar te goed hadden, we mochten het wisselgeld dan weer ophalen als we beneden waren. Toen we boven kwamen was het helder! Althans, een groot deel van de stad was te zien, dus snel een paar mooie foto's genomen. Toen het op de eerste blek bewolkt was, zijn we doorgelopen naar een iets hogergelegen plek waar het helaas ook bewolkt was. Een stukje verder, nu naar beneden, was het wel weer helder en had je weer een schitterend uitzicht over Quito. Daarna nog een stukje verder omhoog gelopen, helaas helemaal bewolkt. Met de zelfontspanner een foto gemaakt, toen Linda haar camera klaar had gezet voor een foto, draaide ze zich om en ineens waren de wolken weer weg! Echt bizar hoe snel de wolken overdrijven! Weer terug in de TeleferiQo een super uitzicht over Quito by night, het was inmiddels 7h, dus al aardig donker en dan ziet Quito er super uit met alle lichtjes.

Woensdag begon weer gewoon als altijd, eerst les en daarna thuis wat eten. Toen Linda thuiskwam, zijn we samen weer groente en fruit in gaan slaan bij de Supermaxi, weer heel veel groente en fruit gekocht, dus ik kom (hopelijk) de week wel weer door. Nadat we onze spullen thuis hadden gedropt, zijn we doorgegaan op zoek naar andere dingen. Wat we zochten, een leuk shirtje, hebben we niet gevonden, maar wel 3 dvd's en een paar oorbellen. 's Avonds weer de Bungalow en daarna el Aguijon, gezellig! Was ook verbaasd om te zien dat de groep die vorige week bij ons op school zat, er nu weer was. Ik dacht dat ze al door waren gereisd, maar het was gezellig een paar van hun weer te spreken.

Vandaag mijn laatste les van Juan gehad, moest ik aan het eind moppen in het Spaans lezen. Ik vond ze niet grappig, maar dat kwam denk ik doordat ik niet alle woorden begreep. Tussen de middag weer lekker gekookt en mijn maaltje in de tuin opgegeten. Wat ik verder vandaag nog ga doen, ik zou het niet weten.

Morgen waarschijnlijk naar de dierentuin met het project van Lotte en Manouk en in het weekend staan de Cotopaxi en Quilotoa op het programma!

Veel liefs en geniet van de foto's en het filmpje!

Reacties

Reacties

Rudolf

Hoi Alja, reuze weer een lang en boeiend verhaal. Ga het ook weer uitprinten en opsturen!

Joke

Als je straks terugkomt wordt het wel heel erg wennen. Niet elke avond naar een salsabar en andere leuke dingen doen. Wij zijn hier maar saaie mensen hoor!

Marian

Zou Juan veel lol hebben gehad over jouw 'droge' lezen van de moppen?
En wat was er bij de Eekhoorn? Ik vind het daar altijd goed ruiken.
Het doet me deugd dat je vooral veel groenten en fruit koopt :-). En dat je straks vast goed salsa kunt dansen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!