Alja naar Ecuador

Weer een korte update

De les op school was niet heel vernieuwend, wel blijf ik me steeds maar verbazen over de Engelse uitspraak van de Engelse docente. Maar dat zal er wel aan liggen dat Ecuadorianen alle letters die geschreven staan ook uitspreken. Als de kinderen hier trouwens hun handen gaan wassen voordat ze wat gaan eten, komen ze allemaal met hun handen als kommetjes naar je toegerend. Het is dan namelijk de bedoeling dat er wat vloeibare zeep in gedaan wordt waarna ze naar de gootsteen buiten lopen om hun handen te wassen. In mijn mail van vandaag zat een bericht van Chalinga Travel met daarin een dag tot dag planning voor mijn travelling classroom en na de geplande activiteiten gezien te hebben, heb ik er echt helemaal zin in! Maar dat duurt nog even, terug naar vandaag, in de avond hebben Linda, Lissy en ik gepraat over plannen voor het weekend en voor onze laatste week op de Galápagos eilanden.

Woensdag was weer een gewone lesdag, maar vandaag hadden de kinderen een soort van gymnastiek. Ze moesten wc-rollen aan een springtouw rijgen en daarna met z'n tweetje daarmee rond lopen/rennen. De lunch vandaag was bijzonder lekker; een broodje gezond met sla, een gekookt eitje, kaas, tomaat en een tomatensausje als 'boter'. In de middag zijn we naar het strand gegaan, maar onderweg hebben we bij de Italiaan nog een super lekker ijsje gekocht. 's Avonds zijn we uit eten gegaan bij een goedkope Ecuadoriaan, samen met drie andere vrijwilligers en de twee Noorse meiden die we op Isabella ontmoet hadden. Best gezellig om ze weer te zien en het eten was prima, behalve dat Nicole een kippenvoet in haar soep had, dus die heb ik er maar even uitgehaald. De rest is daarna nog een drankje gaan dirnken in Limon y Café, maar ik was kapot, dus ben ik maar naar huis gegaan.

Donderdag was el día de la tierra, dus er werd happy birthday gezongen en de aarde kreeg een applaus toe. Verder werden er nog wat dingen over de aarde verteld, maar daar was weinig van te verstaan. Aan het eind van de lesdag werden we gehaald om naar een toneelstukje te kijken. Het was een poppenspel waarin de boodschap was dat je voorzichtig moest zijn met de Galápagos eilanden en met de dieren die erop leefden. 's Middags ben ik met Linda, Lissy, Mariana en Nicole naar Playa de los Alemanes gegaan, we zouden gaan snorkelen, maar eigenlijk hebben we alleen maar in de schaduw gelegen. Ik ben wel nog even met Linda naar Las Grietas gelopen zodat zij dat ook gezien had. In de avond zijn we naar Ponga gegaan, een discotheek hier in het dorp. Helaas was er rond 10h nog niet heel veel aan, dus is het bij een drankje gebleven en zijn we daarna weer terug naar huis gegaan.

Vrijdag alweer de laatste werkdag. De kinderen hadden vandaag weer gym, deze keer heb ik met ze rondgesprongen als kikkers en konijnen. Verder moesten de kinderen om beurten van vierkant naar driehoek, naar cirkel en naar rechthoek rennen. Na school eerst thuis gegeten en daarna een lekker Italiaans ijsje gehaald. 's Avonds hebben we echt lekker gegeten; spaghetti met brocolli, tomaat en avocado.

Zaterdag zijn we naar het eiland Floreana geweest, de boot die we hadden was een stuk beter dan de boot die ons naar Isabella gebrach had. Ik heb zelfs bovenop gezeten, naast de kapitein, een geweldig uitzicht, maar wel veel wind. Bij Floreana hebben we eerst gesnorkeld. Helaas hebben we geen haaien of zeeschildpadden gezien, maar wel zeeleeuwen en een heleboel vissen. Op het vasteland van Floreana hebben we eerst geluncht en daarna zijn we met een chiva-bus naar de hooglanden gegaan. Daar hebben we landschildpadden gezien en verder zijn we gelopen naar een oud huisje daar en we hebben een pirate cave gezien. Best apart om te bedenken dat in die grot echt iemand gewoond heeft. Na de wandeling door de hooglanden zijn we weer met het busje terug naar de haven gegaan. Daar zijn we met een kleiner bootje naar onze boot gebracht en op de terugweg heb ik voornamelijk zitten en liggen slapen. Terug in Puerto Ayora zijn we uit eten geweest in Hernan, een bar/restaurant vlak bij de haven. Het toetje wat we gehad hebben, was heerlijk! Een groot stuk warme chocoladecake met een chocoladesaus er overheen.

Op zondag hebben we een tour de bahias gedaan, het was niet heel bijzonder, omdat we een deel al gezien hadden. We zijn eerst naar marinal iguanas gaan kijken, daarna konden we snorkelen bij Las Grietas om vervolgens door te gaan naar een andere snorkelplek. Op deze tweede plek heb ik helaas ook geen haaien of schildpadden gezien, alleen maar heel veel vissen. De derde snorkelplek was bij een eilandje waar veel zeeleeuwen zaten, maar met de golven die er op dat moment waren, ben ik maar niet gaan snorkelen. Weer terug op het vasteland zijn we alweer een Italiaans ijsje gaan halen, ze zijn er echt zo lekker! In de middag heb ik verder vrij weinig gedaan, mijn spullen uitgehangen en als lunch heerlijke gebakken vis gegeten. Inmiddels is het bijna 10 uur en zitten we, Lissy, Linda en ik, met z'n drieën op bed te kletsen.

Veel liefs

Reacties

Reacties

Ingeborg

Hoi Alja, leuk om te lezen al je belevenissen en klinkt geweldig, volgens mij vermaak je je daar nog wel even ;-)! Geniet ervan en succes met de Spaanse lessen...

Groetjes,
Ingeborg

nls

klinkt goed zeg
wel jammer van de schildpadden maar baal je ook van de haaien? :P

grts nls

Papa

Hoi lieve Alja, fijn weer een update verhaal van je mét foto's (hoezo weinig?). Reuze top om het te lezen en de foto's te bekijken. Morgen gaan mama en ik naar opa's en oma toe en ik neem dan een print mee van je hele verhaal. Zijn ze weer reuze blij mee. Groetjes en kus, papa.

Marian

Het begint gewoon te worden - wat je ziet op de Galapagos? Ik hoop dat je straks Nederland ook weer leuk vindt! In ieder geval hebben ze hier ook Italiaans ijs :-).
Mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!